امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۱۴۰۱/۰۱/۱۶- ۱۰:۴۸ - مشاهده: ۱۰۷۰

دشمن مردم: دوره ی خطرناک حقیقت گویی در آمریکا

جیم اکوستا / فاطمه محرر صفایی

جیم اکوستا گزارشگر ارشد سی ان ان در کاخ سفید بوده ­است که در زمان دولت ترامپ اخبار وی را پوشش می ­داده است. او پیشتر اخبار دوران ریاست جمهوری باراک اوباما را از کاخ سفید به سراسر جهان مخابره می­کرده ­است.

با توجه به سرعت گردش اطلاعات در جهان امروز و برتری در آگاهی و داشتن اطلاعات بیشتر، لذا طبیعی است که اصحاب قدرت تمایل زیادی به هدایت و کنترل انتشار خبر و اثرگذاری بر نحوه پوشش اخبار داشته باشند و این در حالی است که این موضوع با اصل شفاف­ سازی و تنویر افکار عمومی‌به عنوان یکی از ارکان مرم­ سالاری در جامعه مغایرت پیدا می­ کند. کتاب حاضر نیز هم بیانگر چالشی است که پس از روی کارآمدن دولت ترامپ برای جلوگیری از انتشار صحیح اخبار و جهت دادن به نحوه خبررسانی از تصمیمات کاخ سفید بین تشکیلات دولت ترامپ و خود او از یک سو و خبرنگارانی که در پی کشف حقیقت بودند، از سوی دیگر روی داده ­است.

در این کتاب، جیم اکوستا طی چند فصل به بیان خاطرات دوره خبرنگاری خود از زمان دوران انتخاباتی و همچنین ریاست جمهوری ترامپ می­ پردازد که به نظر می­ رسد این متن گویای حقایق و وقایع آن دوران می­ باشد و تصویری واضح­تر از شخصیت ترامپ و دیدگاه دولتش و اطرافیانش را برای مخاطب ترسیم می ­کند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما