امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۱۴۰۱/۱۰/۱۲- ۱۲:۲۶ - مشاهده: ۱۱۵۸

?NAVALNY: Putin’s Nemesis, Russia’s Future

Jan Matti Dollbaum, Ben Noble, Morvan Lallouet

کتاب به شخصیت مشهور و مخالف حاکمیت فعلی روسیه یعنی الکسی ناوالنی و سیاست­ هایش می­ پردازد. این اثر در پاسخ به این پرسش که الکسی ناوالنی کیست؟ روایت خود را بیان می ­کند: سیاست مداری که در اگوست 2020 مسموم می ­شود و سپس برای معالجه به آلمان می ­رود و در ژانویه 2021 در پرتو رصد شدید رسانه ­های جهانی به روسیه بازمی ­گردد که در بخش کنترل گذرنامه بازداشت می­ شود و این امر زمینه رویارویی وی با ولادیمیر پوتین را فراهم می ­کند.

           به اعتقاد نویسندگان، شخصیت ناوالنی برای افراد مختلف، معانی بعضاً بسیار متفاوتی را ترسیم می‌کند. از نظر برخی از افراد، او یک قهرمان دمکراسی است. از دیدگاه برخی دیگر، او کسی است که به میهن خود خیانت می ­کند. برای عده­ ای دیگر، ناوالنی هنوز یک فرد ملی ­گرای خطرناک است و لذا کتاب ابعاد مختلف از زندگی سیاسی ناوالنی را بررسی می ­کند؛ از پژوهش­ های او در زمینه مبارزه با فساد تا ایده ­هایش و رهبری یک جنبش سیاسی.

           کتاب در واقع، به چگونگی شکل­ دهی فعالیت ­های ناوالنی و راهبردهای کرملین در این خصوص می‌پردازد و شخصیت ناوالنی را به عنوان شخصیت سیاسی مهم در روسیه بررسی می ­کند. نویسندگان کتاب معتقد هستند که برای درک روسیه مدرن، می­ بایست الکسی ناوالنی را به خوبی درک کرد. از این رو، کتاب در شش فصل اصلی به بررسی شخصیت ناوالنی به عنوان یک فعال و مبارز ضد فساد، سیاستمدار و معترض می ­پردازد و در فصل آخر نیز شخصیت ناوالنی و آینده روسیه را مورد واکاوی قرار می ­دهد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما