امروز شنبه  ۶ مرداد ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۵/۰۱- ۱۱:۵۴ - مشاهده: ۶۴

Unchecked: the untold story behind Congresss botched impeachments of Donald Trump

Rachael Bade Karoun Demirjian

نویسندگان کتاب، خانم ­ها راشل باده و کارون دمیرجیان هستند. خانم راشل باده یکی از نویسندگان خبرنامه سیاسی پولیتیکو بوده است که یک دهه برای واشنگتن پست و پولیتیکو در زمینه پوشش اخبار مربوط به نظارت دمکرات­ های مجلس بر عملکرد دولت ترامپ فعالیت داشته است. خانم کارون دمیرجیان هم یکی از اعضای واشنگتن پست بوده است که اخبار حوزه دفاعی و سیاست خارجی این خبرگزاری را پوشش می ­داده است.  

          این مجموعه گزارشی از صدها مصاحبه با بازیگران اصلی در موضوع استیضاح ترامپ از جمله اعضای کنگره، مقامات کاخ سفید، شاهدان، وکلا و فعالان در زمینه تحقیق و تفحص در موضوع استیضاح ترامپ می ­باشد که مبتنی بر بیش از 250 مصاحبه است. نقل و قول­ های آمده در این کتاب یا توسط افرادی بازگو شده ­است که خود در آن موضوعات حضور داشته و یا به واسطه افراد دیگر از آن مطلع شده­ اند.

نویسندگان همچنین اظهار می ­دارند که به دلیل حسیاست سیاسی مداوم پیرامون موضوع، علاقه زیادی در زمینه بازنویسی تاریخ در هر دو جناح دمکرات و جمهوری­ خواه وجود داشته است. البته برخی از جمهوری­ خواهان به رغم انجام ساعت­ ها مصاحبه با ایشان، اما در نهایت درخواست بازنشر نشدن مطالب آنها به دلیل ترس احتمالی از بازگشت ترامپ به قدرت را داشتند و برخی نیز سعی کردند تا شورش 6 ژانویه 2021 را کم رنگ نشان داده و آن را در حد یک اعتراض استاندارد مطرح کنند. در همین خصوص، دمکرات ­ها نیز سعی کردند تا تصویری زیبا از انگیزه انحصاری خود در زمینه فراخوان قانون اساسی و وجدان اخلاق جمعی ترسیم کرده و اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه سیاست ­ها بر تصمیم ­گیری­ ها در موضوع مقابله با ترامپ تاثیرگذار بوده است را رد کنند. اما بارها از طرف دمکرات ­ها، مواردی فاش شده­ که نشان می­ دهد واقعیت اینگونه نبوده و توضیحاتی مبنی بر اینکه چگونه سیاست­ گذاری در پشت صحنه، کار نظارتی حزب را تحت تاثیر قرار داده، ارائه شده است.

کتاب در 4 بخش اصلی به بررسی موضوع می­ پردازد و با انجام صدها مصاحبه با عوامل کلیدی در موضوع استیضاح ترامپ و به منظور دستیابی به حقیقت، به نوعی حجاب ­ها در زمینه اقدامات سیاسی احزاب دمکرات و جمهوری ­خواه را کنار می ­زند و البته به اذعان نویسندگان، نتیجه نهایی اقدامات احزاب، نه تنها باعث شد ترامپ برای بازگشت به فضای سیاسسی جسورتر شود، بلکه باعث تضعیف کنگره در زمینه استیضاح ترامپ نیز گردید.  

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما