امروز شنبه  ۶ مرداد ۱۴۰۳
۱۴۰۲/۰۸/۰۷- ۱۵:۲۱ - مشاهده: ۷۷۵

کسب و کار جهانی (رویکرد بین فرهنگی)

گری پی. فرارو ، الیزابت کی. برایودی / کمال سخدری، زهرا آقازاده، عباس حاجی فتحعلی

امروزه کارآفرینی بین ­الملل یکی از راهبردهای مهم رشد کسب و کارهای کارآفرین است که در سطوح بالای آن ورود مستقیم به بازارهای جهانی و افزایش عمق و دامنه حضور در بازارهای متنوع بین ­المللی قرار دارد. در حال حاضر نیز سهم رفتارهای کارآفرینانه بین ­المللی کسب و کارهای کشور در حوزه ­های غیرنفتی بسیار اندک است و مبین مجموعه ­ای از چالش ­ها از قبیل درک ناکامل یا ناصحیح بعد فرهنگی محیط­ های بین ­المللی است که اثر بخشی رفتارهای کارآفرینانه بین ­المللی شرکت ­ها را با چالش مواجه کرده ­است. لذا با وجود اهمیت نقش متغیرهای فرهنگی در کارآفرینی و کسب و کار بین ­الملل، صاحب نظران معتقد هستند که فرهنگ بیش از عوامل دیگر در مطالعات این حوزه مورد غفلت قرار گرفته است و کمبود منابع در این زمینه، موجب گسترش ناشایسته مباحث بین ­فرهنگی در میان محققان کارآفرینی بین­ الملل و کارآفرینان بین ­المللی شده ­است و کتاب حاضر که رویکردی بین ­فرهنگی به کسب وکارهای جهانی دارد، پاسخی به این خلأ می ­باشد.

        در این کتاب اصول اساسی برای فهم تاثیر فرهنگ در کسب و کارهای جهانی فراهم شده است. نویسندگان کتاب نشان می ­دهند که چگونه نظریه ­ها و بینش ­های انسان ­شناسی فرهنگی می ­توانند تاثیر مثبتی در مدیریت کسب و کارهای جهانی داشته باشند و مسایل مختلفی را که افراد و سازمان ­ها در فعالیت بین ­المللی و بین ­فرهنگی با آن مواجه ­اند را مورد بررسی قرار می ­دهد. کتاب طی 10 فصل به موضوع می ­پردازد.

        در فصل اول مباحث انسان ­شناسی فرهنگی، مفهوم فرهنگ و کلیات فرهنگی جوامع مورد توجه قرار گرفته است.

        در فصل دوم، روش ­های درک فرهنگ ­ها و رفتارهای فرهنگی و ابعاد فرهنگی مهم برای مقایسه جوامع تشریح شده است.

        در فصل­ های سوم و چهارم به ارتباطات کلامی و غیرکلامی‌بین ­فرهنگی پرداخته شده است. در اینجا اهمیت دانش الگوهای ارتباط غیرکلامی مرتبط با حوزه کسب و کارهای بین ­المللی و اهمیت حیاتی زبان در محیط تجاری بین ­المللی بیان می ­شود.

        در فصل پنجم و ششم مباحث مذاکرات در حوزه کسب و کارهای جهانی و ایجاد حفظ و مشارکت بین شرکت­ ها و سایر نهادهای سازمانی نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار گرفته ­است.

        فصل هفتم به موضوع تحول فرهنگی و فرهنگ مشارکت و فصل هشتم به موضوع مطالعه در زمینه مصرف­ کنندگان و سازمان­ ها اختصاص دارد.

        در فصل­ های نهم و دهم نیز مباحث مربوط به رهبری شرکت­ های جهانی و موضوع مدیریت در محیط جهانی مورد بررسی قرار گرفته است

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما