امروز شنبه  ۶ مرداد ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۵/۰۱- ۱۱:۵۹ - مشاهده: ۵۶

مقدمه‌ای بر سیاست جهانی: ماهیت، ساختار، بازیگران و فرایندها

استفان مک‌گلینچی / مهدی جاودانی مقدم

در دنیای ناپایدار و پویای امروزی، درک واقعی این موضوع که چگونه مسایل در صحنه جهانی در حال وقوع هستند، بسیار حائز اهمیت است. در این کتاب، سیاست جهانی از دیدگاه ­های مختلف توضیح داده شده است و کتاب به عنوان مقدمه ­ای کوتاه و جامع در مطالعه سیاست بین ­الملل با ارائه رویکردی استدلالی به دنبال ارتقای درک سیاست جهانی برای همگان می ­باشد.

کتاب مقدمه ­ای بر سیاست جهانی، کتابی پایه برای استفاده دانشجویان حوزه روابط بین ­الملل می‌باشد. این اثر در دو بخش و هجده فصل تنظیم شده است که فصل­ ها توسط جمعی از نخبگان حوزه روابط بین ­الملل به رشته تحریر درآمده و توسط گروهی متشکل از دانشجویان دکترای روابط بین­ الملل ترجمه شده است. کتاب ضمن بررسی مهم­ ترین موضوعات مطرح در رشته روابط بین ­الملل، به ارزیابی مسائل عمده در سیاست بین­ الملل و تغییر و تحولات پویای آن در دو بخش اشاره دارد. 

بخش اول با عنوان اصول و مبانی شامل 9 فصل می ­باشد که عناوین این فصل عبارت­ اند از: تولد جهان مدرن؛ دیپلماسی، یک جهان، بازیگران بسیار؛ نظریه روابط بین الملل؛ حقوق بین ­الملل؛ سازمان­ های بین­ المللی؛ جامعه مدنی جهانی؛ اقتصاد سیاسی جهانی؛ دین و فرهنگ. بخش دوم با عنوان مسایل جهانی نیز شامل 9 فصل می­ باشد که عناوین این فصل عبارت­ اند از: فقر و ثروت جهانی؛ حمایت از مردم؛ پیوستگی، ارتباطات و فناوری؛ صدای مردم؛ تروریسم فراملی؛ محیط زیست؛ تغذیه جهانی؛ مدیریت امنیت جهانی فراتر از صلح آمریکایی؛ راه و روشنایی.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما